Redactie Elsevier akkoord met overgang naar New Skool Media

25-11-2016 (12:42) - Media

De redactie van weekblad Elsevier gaat akkoord met de overgang van het tijdschrift naar uitgeverij New Skool Media in Amsterdam. Eind vorig jaar maakte de huidige eigenaar, het Britse dataverwerkingsconcern RELX, bekend Elsevier te willen verkopen en daarbij de naam te willen afnemen.

In het akkoord tussen partijen én de redactie is vastgelegd dat het tijdschrift de komende acht jaar Elsevier Weekblad kan blijven heten. Verder is afgesproken dat het blad, indien de redactie dat wenst, daarna de titel EW kan voeren.

De redactionele koers van Elsevier, Elsevier Weekblad en later eventueel EW zal blijvend worden bepaald door de redactie. Die blijft – hoe dan ook – verantwoordelijk voor de inhoud, de toon en daarmee het karakter van het weekblad en andere activiteiten, waaronder de website, speciale edities en het maandblad Elsevier Juist.

 
Ron Kosterman, voorzitter van de Redactieraad die de onderhandelingen met de directie voerde, zegt in een eerste reactie: ‘De redactie heeft hard gestreden voor het onbeperkte behoud van de naam Elsevier. RELX wilde als eigenaar van de naam echter niet van zijn voornemen afstappen. Met de afspraken die nu zijn gemaakt over langdurig gebruik van de naam kan de redactie leven; de overgang naar Elsevier Weekblad en EW is daarbij een logische. In combinatie met de toegezegde investeringen is een voor de redactie aanvaardbaar compromis bereikt.’

 
Hoofdredacteur Arendo Joustra van Elsevier: ‘Door lang haar poot stijf te houden, heeft de redactie een mooi resultaat geboekt. Het allerbelangrijkste is dat het karakter, de koers en de identiteit van Elsevier onaangetast blijven.’
 

Bureaus

Marketing

Economisch