Snap stuurt Europeanen naar de stembus

16-05-2019 (10:47) - Media

Snap helpt het Europees Parlement om meer mensen naar de stembus te krijgen. Bij de vorige Europese verkiezingen was de opkomst van de stemgerechtigden tussen de 18 en 24 jaar behoorlijk laag. Daarom worden Snapchatters in alle 28 lidstaten opgeroepen om te gaan stemmen.


Snapchatters kunnen speciaal ontwikkelde tools gebruiken als Lenses, Filters, Stickers en Bitmoji. Deze zijn beschikbaar tot aan de verkiezingen - afhankelijk van welke dag mensen per lidstaat naar de stembus gaan. Daarnaast zal Snap een 'Snap Explore' in SnapMap aanzetten om gebruikers op de verkiezingen te wijzen. Via een link wordt een gebruiker naar een website met meer informatie geleid.


Als Snapchatters een van de tools gebruiken, verandert hun Actionmoji op de SnapMap in een 'I voted'-Actionmoji. Op 22 mei stuurt Snap een 'Team Snapchat Mass Snap' uit met aandacht voor de Filters en een bericht dat de verkiezingen eraan komen. In een aantal landen zal er bovendien een speciale Lens zijn met een virtueel stemhokje, zodat gebruikers alvast kunnen ervaren hoe het is om te stemmen.


aandacht voor burgerparticipatie

Het is voor Snap niet de eerste keer dat het bedrijf veel aandacht heeft voor het bevorderen van de burgerparticipatie. In 2015 is Snap begonnen met het verslaan van politiek nieuws via de show 'Good Luck America' die via Discover te zien was en het verzamelen van'‘Our Stories' gericht op de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.


Sindsdien heeft Snap voornamelijk via het aanbieden van content ook de aandacht gevestigd op verkiezingen in onder andere Duitsland, Mexico, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, India en het Verenigd Koninkrijk.

 


Bureaus

Marketing

Economisch