Ster TV-omzet flink gestegen

15-07-2021 (12:14) - Media

In het eerste halfjaar van 2021 is de tv-omzet van Ster flink gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. De omzet is 43% hoger dan in de eerste helft van 2020 toen Ster moest inleveren vanwege de afnemende reclame-uitgaven door de coronacrisis. De omzet is daarnaast 7% hoger dan de tv-omzet in de eerste helft van 2019.
 
Ook de aanwezigheid van adverteerders laat een positieve tendens zien in vergelijking met 2020. Het adverteerdersvertrouwen lijkt te zijn teruggekeerd, nu veel merken – waaronder de zwaar getroffen reisbranche – weer volop te zien en te horen zijn.
 

Sport

De halfjaarcijfers van 2021 zijn net als in 2019 gedeeltelijk te danken aan de sportprogrammering van de publieke omroep. In 2019 werd het WK vrouwenvoetbal gespeeld en afgelopen weken stemde Nederland af op het EK voetbal en de Tour de France. Ook de komende periode is er met de Olympische en Paralympische Spelen nog veel sport te zien en te beluisteren bij de NPO.
 

Tweede halfjaar

De verwachting voor de tweede helft van 2020 is dat de vraag naar reclameruimte op televisie hoog blijft. Ster zal met de Olympische en Paralympische Spelen in de zomermaanden en topprogrammering met bekende titels in het najaar een hoog marktaandeel realiseren. Daarnaast zal de Top 2000 van marktleider NPO Radio 2 zoals elk jaar miljoenen luisteraars aan de radio gekluisterd houden.

 


Bureaus

Marketing

Economisch