Streamers delen steeds vaker hun account

22-02-2022 (10:44) - Media

De bekende streamingdiensten als Netflix verliezen omzet aan gedeelde accounts. 34 procent van de Nederlandse streamers kijkt mee op het account van een ander. Aan de andere kant deelt 28 procent van de streamers de inloggegevens met een ander, zodat zij ook gebruik kunnen maken van de dienst, zo blijkt uit onderzoek van Pricewise.
 
In 2020 gaf nog 28 procent aan niet te betalen voor diensten zoals Netflix, Disney+ en Videoland: zij keken gratis mee op het account van iemand anders. Het zijn vooral de jongere generaties, gen Z en millennials, die de inloggegevens van accounts veelvuldig uitwisselen. Deze generaties hebben ook steeds minder behoefte aan de ouderwetse manier van tv-kijken: zij sluiten vaker dan oudere generaties alleen een internetpakket af. Die laatste groep gaat nog altijd liever voor een telecompakket met internet, tv én bellen.
 
Het is volgens Pricewise best logisch dat consumenten op zoek zijn naar manieren om de prijs enigszins binnen de perken te houden. Kies je voor de drie populairste streamingdiensten het goedkoopste abonnement, dan kost je dat al snel tussen de 20 en 25 euro per maand.
 
Iets minder dan een kwart van de Nederlanders maakt geen gebruik van streamingdiensten, onder wie veel meer babyboomers (42 procent) dan alle de generaties daaronder (11 procent). Ouderen blijven op deze manier trouw aan het originele lineaire tv-kijken.

https://www.emerce.nl/nieuws/streamers-delen-steeds-vaker-hun-account

Bureaus

Marketing

Economisch