Succesvol tweede kwartaal voor Viacom Benelux

17-07-2019 (11:00) - Media

Viacom Benelux, moederbedrijf van de zenders MTV, Comedy Central, Nickelodeon en Spike ziet haar marktaandeel in juni onder volwassenen van 25-54 jaar toenemen met 33 procent vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder.  Daarmee is juni een van de meest succesvolle maanden van het bedrijf in 2019.
 
De sterkste groei vond plaats bij Comedy Central met een stijging van 39 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nieuwe serie Single Parents is een van de best bekeken shows bij volwassenen. The Big Bang Theory, spin-off Young Sheldon en de klassieker Friends trekken wekelijks ook veel kijkers uit dezelfde doelgroep.
 
Actiezender Spike scoort ook goed ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 34 procent groei. De vrijdag filmavond op Spike draagt goed bij aan deze groei. Ook de live MMA-sportuitzendingen Bellator London Live op 22 juni trok veel kijkers.
 
Het marktaandeel van MTV groeide afgelopen maand met 16 procent ten opzichte van juni vorig jaar. Mede vanwege het nieuwe seizoen van Ex On The Beach Double Dutch: All Stars. Het nieuwe seizoen en de spin- off Meekijken Met zijn tijdens de premières zelfs de best bekeken series in Nederland onder jongeren 15-24 jaar. Beide shows zijn met 11,2 en 2,6 miljoen streams in de maand juni ook online een groot succes. 

Ook The Hills: New Beginnings slaat goed aan en vult de top 3 van meest succesvolle shows op MTV. MTV bereikte op zondag 16 juni zelfs het hoogste marktaandeel ooit op de zender met 12 procent onder jongeren van 15-24 jaar.
 
Kinderzender Nickelodeon groeide met 13 procent ten opzichte van een jaar geleden. De lokale productie Droomkamers met Nienke van Dijk en Wout Verstappen is de best bekeken show op de zender.

Bureaus

Marketing

Economisch