Talpa radiozenders bereikten wekelijks 6,8 miljoen mensen

23-02-2021 (14:22) - Media

De radiozenders van Talpa Network hadden samen in de periode december 2020 en januari 2021 bijna 40% van de Nederlandse markt in handen van de 20 en 49 jaar leeftijdscategorie. Samen bereikten de zenders wekelijks bijna 6,8 miljoen Nederlanders.

Met de ‘Top 4000’ en acties als de ‘10 voor 10’ers’, waarmee de zender een podium gaf aan alle kinderen die thuisonderwijs volgden in januari, speelde Radio 10 in op de behoeften van zijn luisteraars. In de kerndoelgroep 30-59 jaar haalde het station een luistercijferrecord van 14,0% marktaandeel.

Zowel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar als in de kerndoelgroep 18-39 jaar was een lichte stijging te zien in het marktaandeel van Radio 538 ten opzichte van de vorige meetperiode. Ook Radio Veronica timmert verder aan de weg met de Veronica Inside Ochtendshow met Wilfred Genee. De show haalde maar liefst 6,2% marktaandeel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar in deze periode, een groei van 82% ten opzichte van de vorig jaar.


Bureaus

Marketing

Economisch