Things to know & places to be volgens FONK

10-07-2019 (10:00) - Media

Cannes 2019 was voor Nederland geen mega-succes. Maar er waren positieve uitschieters, zoals de vele malen bekroonde de Snelwegsprookjes van ACHTUNG! en Volkswagen en het Goud voor de Never ask campagne van W+K Amsterdam voor Nike. Nu het stof is neergedaald, zet FONK 263 learnings, klatergoud en plezier op een rij. En passant nemen we afscheid van onze sterverslaggevers van dit jaar #lokhoffenvolten.
 
Met of zonder Nederlandse prijzenregen was Cannes 2019 de place to be voor wie wilde weten wat er wereldwijd op creatief gebied speelt. Het werk, de talks, de parties (door de ene vervloekt en door de ander bejubeld), de vibe: als je eenmaal het virus te pakken hebt, wil je eigenlijk elk jaar terug. Alleen: dat moet je dan wel kunnen betalen, want een full pass komt al snel in de buurt van de 4.000 euro en dat is voor veel creatieven, strategen en marketeers (veel) te kostbaar. 
 

doeners

Behalve dat FONK zich graag hard wil maken voor toegankelijker prijzen, zijn wij vooral ook gewoon doeners en daarom vroegen wij dit jaar de jonge reclamecreatieven Guy Lokhoff en Robert Volten in ruil voor een ticket die toegang gaf tot het complete programma van Cannes namens FONK verslag te doen van hèt reclamefestival van het jaar. Spannend voor het gelegenheidsduo dat we meteen #lokhoffenvolten hebben gedoopt en ook spannend voor ons op de redactie in Nederland. Zou het dit jaar allemaal wel goedkomen met onze berichtgeving? 
 
Nou, het kwam goed. In Nederland verzorgden we het rechttoerechtaan wie-wint-wat en #lokhoffenvolten deden een week lang verslag van wat hen opviel, bezighield, verbaasde of afschrok. Het leverde op fonkonline een gave reeks bijdragen op vol observaties, mini-interviews en whatsapp gesprekken van twee bevlogen jonge professionals.
 
In deze editie nemen we met een laatste grote zwaai afscheid van #lokhoffenvolten èn gaan we weer nadenken over wat in 2020 onze bijdrage kan zijn aan een voor iedereen toegankelijk(er) Cannes. 

Lees FONK magazine drie maanden gratis

Wil je de nieuwe editie van FONK lezen, maar heb je geen abonnement? Dan is dit je kans, want FONK magazine bestaat dit jaar tien jaar en trakteert. Lees FONK magazine en de dagelijkse fonkonlie nieuwsbrief nu drie maanden voor nop (no strings attached maar most welcome to stay!), Meld je hier aan.
 
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch