Tinder lanceert mysterie om samen met je match op te lossen

02-11-2021 (11:20) - Media

Op 7 november om 18.00 uur komt Tinder’s Emmy-genomineerde Swipe Night naar Nederland. Swipe Night is een unieke en interactieve Whodunit die zich afspeelt in de Tinder-app en de manier waarop we matchen naar een hoger niveau tilt. De keuzes die Tinder-gebruikers tijdens Swipe Night maken hebben niet alleen invloed op de verhaallijn, maar ook op de personen met wie zij matchen en waar zij het met hun matches over kunnen hebben.
 
De nieuwe verhaallijn van Swipe Night nodigt Tinder-gebruikers uit voor een verjaardag tijdens een weekendje weg, waar iets vreselijk misgaat tussen vrienden. Leden zullen zich niet alleen midden in het verhaal wanen, maar zelf ook als verdachte worden gezien. Het meeslepende 'Swipe Night: Killer Weekend' zal gedurende drie weken beschikbaar zijn op Tinder’s Explore-pagina.
 

Whodunit

Deelnemers gebruiken Tinder’s iconische Swipe-functie om te bepalen hoe het verhaal verloopt. Op basis van 10+ keuzes die ze maken, zien ze verschillende delen van het verhaal, maar niemand krijgt het complete plaatje te zien. Aan het einde van elke week worden de deelnemers gevraagd hun verdachte te kiezen. Vervolgens worden ze in 'Fast Chat' gekoppeld aan iemand die een andere verdachte op het oog heeft. In Fast Chat kunnen de deelnemers praten over de scènes die ze hebben gezien, aanwijzingen analyseren en samenwerken om het mysterie op te lossen. Na de interactieve eerste aflevering kunnen leden tijdens Swipe Night verschillende kamers in het huis en voorwerpen onderzoeken om extra aanwijzingen te vinden.

"Swipe Night was ons eerste grote experiment om te zien of leden iets meer wilden doen dan Swipen, en het antwoord was volmondig 'ja'," zegt Kyle Miller, Tinder’s VP of Product. "De evolutie van Swipe Night en de bredere ervaringen in het algemeen op Tinder, laat leden op een leuke, laagdrempelige manier het ijs breken. We hebben gekozen voor het genre ‘mystery’, omdat het veel geeft om over te praten en leden een unieke kans biedt hun match te leren kennen door samen de Whodunit op te lossen."
 

Succes

De eerste Swipe Night werd beleefd door 20 miljoen leden verspreid over de hele wereld en zorgde voor een toename van het aantal matches van maar liefst 26 procent. 'Swipe Night: Killer Weekend' gaat op 7 november om 18.00 uur van start en de 'Fast Chat' zal beschikbaar zijn op zondagen tussen 18.00 en 00.00. Ook in en na november blijft Swipe Night beschikbaar en kunnen Tinder-leden verschillende verhaallijnen kiezen. De interesse in true crime onder Tinder-leden is ongekend hoog en het aantal bio’s waarin het genre wordt benoemd is sinds het begin van het jaar met 20 procent gestegen. 

Bureaus

Marketing

Economisch