Transparant media inkoop- en verkoopplatform Media Futures Market

15-06-2021 (10:46) - Media

Start-up Media Futures Market maakt bekend dat zij het eerste volledig transparante inkoop- en verkoopplatform van media ter wereld lanceren. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs. Investeerders en bekende namen uit de mediawereld spreken van een revolutie binnen het medialandschap.

De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal adverteerders. Inmiddels hebben meerdere media-exploitanten en adverteerders zich op de wachtlijst voor een account laten zetten. Naar verwachting zal het Media Futures Market-platform medio september 2021 officieel live gaan.
 

De oplossing voor de vraag naar transparantie

Bekende namen uit de mediawereld zien het platform als oplossing voor de vraag naar transparantie bij de in- en verkoop van media. De technologie maakt het mogelijk dat adverteerders vanuit één platform hun doelgroep bereiken met het inkopen van advertentieruimte bij aangesloten media-exploitanten. Dat het vertrouwen groot is blijkt wel uit de investeerders en de Raad van Advies-leden die Media Futures Market aan zich gebonden heeft. Onder anderen Tim Geenen en Marco Aarnink zijn na de eerste investeringsronde aandeelhouder geworden en enkele bekende namen uit de Raad van Advies zijn Marc Duijndam, Patrick Alders, Klaartje Kuypers, Ana Henriques en Remco Bos.

Bureaus

Marketing

Economisch