Vernieuwd Education Media Network Clear Channel richt zich volledig op Gen Z

10-05-2021 (11:57) - Media

Clear Channel lanceert haar vernieuwde Education Media Network. Afgelopen maanden is dit netwerk volledig geoptimaliseerd. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk; Generation Z. Daarnaast zijn waar nodig de analoge panels vervangen en zijn de locaties van de panels verbeterd.
 
“Voor veel van onze adverteerders is Gen Z een belangrijke doelgroep, maar het is lastig om ze te bereiken. School is een plek waar ze nog wél te bereiken zijn, simpelweg omdat ze er bijna dagelijks zijn. Onze vernieuwde Education Media propositie is daarom volledig gericht op het bereiken van Gen Z. Mede daarom hebben we ervoor gekozen om dit netwerk uit te breiden met gloednieuwe digitale schermen. Een logische stap, want Gen Z = digital en de mogelijkheden voor interactie en voor het gebruik van data zijn groter met digitaal. Adverteerders kunnen op die manier hun boodschap nóg relevanter maken voor de doelgroep. De eerste campagne op het vernieuwde Education Media Network is een interactieve augmented reality campagne van Amazon Prime voor de film De Oost. Het gebruik van AR is iets dat volledig past bij Gen Z. Het aantal digitale schermen wordt komende maanden nog flink uitgebreid. Na de zomer telt het netwerk 100 digitale schermen en ook in 2022 blijven we dit netwerk verder uitbreiden”, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.
 

Over Education Media Network

Het Education Media Network bestaat uit 2.600 analoge panels verdeeld over ruim 300 middelbare scholen, mbo’s, hbo’s en universiteiten verspreid door heel Nederland. Naast de analoge panels is een deel van het Education Media Network gedigitaliseerd. Deze nieuwe digitale schermen bevinden op high traffic locaties, zoals in de aula/kantine, bij de in/uitgang en in de centrale hal. Op dit moment bestaat het digitale netwerk (Gen Z Live) uit 50 schermen op ruim 30 onderwijslocaties verspreid door Nederland, in steden als Den Bosch, Nijmegen en Rotterdam.
 

Bureaus

Marketing

Economisch