Vier vriendinnen reframen het 'D-woord' in podcast De Broeicast

22-10-2020 (09:59) - Media

Wat als voor iedereen het woord duurzaamheid "toekomstbestendig" zou betekenen? Wat zou dit met jouw houding ten aan zien van het woord duurzaamheid doen? Dat vroegen Juliette Westerink, Jet van Geen, Bodine van Styrum en Frederique Glazenier zich af. Ze vonden het hoog tijd om het ‘D-word’, zoals zij duurzaamheid noemen te herpositioneren: het sexy en relevant te maken voor hun leeftijdsgenoten. Dat doen ze in hun podcast De Broeicast.
 
In de Broeicast reframen de makers het D-word: ‘het gaat niet om de wereld redden; maar het gaat om het behoud van het heerlijke leven dat we hebben’. Van de opkomst van zeewier boerderijen tot nieuwe broeken van Fabienne Chapot die van 95 procent gerecyclede PET-flessen zijn gemaakt, alles komt aan bod.
De vier vriendinnen benaderen de klimaatverandering op een positieve manier. De podcast is alles behalve belerend, aan moraalridders hebben ze geen boodschap. Het gaat om kansen en om oplossingen, voor een lekker leven, ook nog in de toekomst. Het zijn gewoon vier vriendinnen die zich afvragen hoe ze het fijne leven dat ze hebben kunnen behouden, en daar experts bij te betrekken. Ze gaan het gesprek aan met succesvolle ondernemers zoals Quinten Selhorst (CEO Felyx), Kees Kruythoff (CEO Live Kindly Co.).
 

Een Groen begin is het halve werk

Met de podcast hopen de ondernemers leeftijdsgenoten het gevoel te geven dat we
collectief aan de slag kunnen gaan met het beter maken van onze eigen toekomst. ‘Wij
vragen de experts om een gouden tip voor de luisteraar welke acties nou het meest
invloed hebben om de transitie te stimuleren en pluizen zelf per thema zoveel mogelijk
praktische tips uit wat je zelf kan doen als consument, burger en werknemer in een
bepaalde sector’.
 
Elke week is een nieuwe podcast én webinar te beluisteren via deze link.
 

Bureaus

Marketing

Economisch