Vier winnaars NRC Charity Awards 2016

31-08-2016 (19:15) - Media

Women on Wings, Centrum Internationale Kinderontvoering en  Microkrediet voor Moeders zijn de winnaars van de vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2016. De Publieksprijs is gewonnen door Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij. De awards zijn op 31 augustus uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC, in Pakhuis de Zwijger Amsterdam.
 
De NRC Charity Awards waren dit jaar anders van opzet dan voorgaande jaren. Voor de editie van dit jaar is NRC een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 225 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC 23 goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
 
Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pepijn Rooijens (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Nils Adriaans (Hoofdredacteur Creatie) heeft de 23 advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 10.529 stemmen uitgebracht.
 
Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €65.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW).
 
Credits
Women on Wings - Creatie Isabelle Griffioen
Microkrediet voor Moeders - Creatie Pim Smeets & Robbin de Waij
Centrum Internationale Kinderontvoering - Creatie Gino Bodt & Jurriaan Gossink
Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij - Creatie Lieve Eek & Ismay Schaduw
 

Bureaus

Marketing

Economisch