Vodafone en Ziggo komen met magazine over mediawijsheid

16-05-2019 (09:19) - Media

Hoe begeleid je je kind op een positieve manier in de digitale wereld? Daarover gaat het gratis magazine WIJS, dat vandaag wordt gelanceerd door Vodafone en Ziggo in samenwerking met Mediawijsheid.nl (Netwerk Mediawijsheid) en Veiliginternetten.nl (ECP).


Het gratis magazine is bedoeld voor ouders met kinderen in de leeftijd van 8 tot 15 jaar. Veel van hen worstelen met het gebruik van digitale media in het gezin. Daarom zetten deze organisaties zich samen in om ouders inzicht te geven in de digitale leefwereld van kinderen.


Er komen experts, ouders en kinderen aan het woord. Verder bevat het magazine informatie en tips & tricks over actuele en toekomstige digitale ontwikkelingen, uitleg over kansen en uitdagingen rond mediaopvoeding en verwijzingen naar online informatie. Zo geven ex-Apple-topvrouw en Karen Cator, onderwijsadviseur van de regering-Obama, advies aan ouders over het belang van digitaal onderwijs.


digideal

Onderdeel van het magazine is de Digideal: een vragenlijst om afspraken te maken over het gebruik van digitale media. De Digideal is zo ontwikkeld dat een ouder samen met zijn of haar kind afspraken kan maken waar zij beiden achter staan, in plaats van regels op te leggen. Door samen hierover te praten en afspraken te maken kunnen ouders en kinderen beter omgaan met de digitale wereld.


Het gratis magazine WIJS is vanaf morgen verkrijgbaar in alle winkels van Vodafone en Ziggo en in 500 grote bibliotheken. Het magazine en de poster zijn beide ook als PDF beschikbaar via de website


Bureaus

Marketing

Economisch