Wayne Parker Kent breidt uit naar België

23-10-2017 (08:30) - Media

Wayne Parker Kent breidt binnenkort haar activiteiten uit naar het zuiden. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de succesvolle online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd. 


Deze stap is niet meer dan logisch, aldus Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent. "Op deze manier willen we niet alleen onze koploperspositie op het gebied van content marketing vasthouden, maar deze ook uitbreiden naar de Belgische markt. We zien dat veel adverteerders zich in beide markten bevinden en graag die brug willen slaan."


Mediahuis

De uitbreiding werd bekendgemaakt in The Brief, de podcast die Wayne Parker Kent tweewekelijks uitgeeft. In de aflevering was Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis, te gast. De expansie van Wayne Parker Kent verloopt in samenwerking met het Belgische mediabedrijf, dat onder andere eigenaar is van NRC Handelsblad, NRC Next, TMG en verschillende grote kranten in België waaronder De Standaard en Het Nieuwsblad. Mediahuis heeft ook een belang in Wayne PArker Kent.


Het Belgische kantoor van Wayne Parker Kent zal zich, net als het hoofdkantoor van Mediahuis België, in Antwerpen bevinden. Frank Goren, die het afgelopen jaar Wayne Parker Kents contentmarketingbureau The Agency leidde, wordt CEO van de kersverse Belgische tak. Hij licht toe: “De stap naar de Belgische markt is een logische eerste internationale uitbreiding voor ons, maar vooral ook voor veel van onze klanten die in beide markten actief zijn. De combinatie van de specialistische kennis van Wayne Parker Kent en de slagkracht van Mediahuis maakt dat we per direct grote stappen kunnen maken.”


lifestyle content

In de samenwerking zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestyle content, waar Mediahuis zich traditioneel meer richt op het uitgeven van nieuwsmerken. Wayne Parker Kent zal in België starten met de introductie van de in Nederland reeds succesvolle merken NSMBL, Culy, Manners en Famme. Deze krijgen lokale redacties en een lokaal accountmanagement team. Daarnaast profiteren de Belgische merken van de productiekracht van de creatieve afdelingen van de Nederlandse tak. Zo zal het contentmarketingbureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële proposities voor klanten in België.


over Wayne Parker kent

Wayne Parker Kent is een van de snelst groeiende digitale mediapartijen van Nederland, gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van digitale mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches en het ontwikkelen van contentmarketingoplossingen voor adverteerders. Inmiddels bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit zestien online magazines waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.


Bureaus

Marketing

Economisch