Brego Keller wordt de nieuwe CEO van UM

06-09-2017 (07:30) - Mensen

IPG Mediabrands Nederland benoemd Brego Keller vanaf 1 november als nieuwe CEO van UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die in juni UM heeft verlaten. Momenteel is Brego Founder/CEO van creatief strategisch bureau Arcade Africa (onderdeel Publicis Group) in Kaapstad. Daarvoor was hij werkzaam aan zowel klantzijde (Electronic Arts en Coca-Cola) als bureauzijde onder andere als oprichter van digital agency NRG3 en CEO van Square Melon.


Diederik Breijer
, CEO IPG Mediabrands Nederland: 'De afgelopen jaren heeft Brego aangetoond dat hij een sterke leider is. Naast zijn brede ervaring in de digitale wereld, zowel op het gebied van media als creatie, zet Brego in zijn denken de klant écht centraal, heeft hij een sterke focus op cultuur en is hij een echte bruggenbouwer. Wij zijn ervan overtuigd dat UM, met Brego de komende jaren haar leidende positie mbt de integratie van data, media en creatie verder kan verstevigen en gaan uitbouwen.'


Brego Keller
: "UM heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een strategische sparringpartner die klanten helpt business vraagstukken te beantwoorden en tevens zorg draagt voor creatie en productie. Ik zie het als een uitdaging om de propositie van UM; ‘Better Science, Better Art, Better Outcome’ samen met het team verder te optimaliseren en uit te bouwen."


dagelijkse leiding

Brego wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van UM en gaat deel uitmaken van het management van IPG Mediabrands. UM bestaat het managementteam per 1 november naast Keller uit Carolien van ’t Hek, Sander Pluijm, Richard van de Steeg en Yvonne Prins