Elske Vugts wint verkiezing Beste Brabantse Marketeer

19-01-2021 (10:05) - Mensen

Prof. Dr. Rudy Moenaert heeft maandag 18 januari via een livestream vanuit First Impression in Tilburg drie bakstenen hoofdprijzen uitgereikt. Eén aan Elske Vugts (Brouwerij Koningshoeven)voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisa Slegers-Leijs (Happy Talents) voor de Beste Brabantse Marketeer met minder dan vijf jaar werkervaring en één aan Cilia Groothuis (De Bibliotheek Eindhoven) voor de Beste Brabantse Marketeer Maatschappelijk. 
 
In totaal zijn 125 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, professor marketing bij TIAS School for Business & Society, de drie winnaars gekozen.
 
De jury roemt de kwaliteit van de door de finalisten ingezonden cases: “Indrukwekkend, integer gebracht en zeker niet te gelikt”. Over de winnaar van de overall categorie zegt het jury-rapport: “De jury voelt hier heel erg de ambitie en passie. Elske deint mee op marktontwikkelingen en navigeert vakkundig tussen historiek en moderniteit. Ze drukt echt haar stempel door van een merk een totaalbeleving te maken.”
 
Elske Vugts is trots op haar verkiezing en haalt in haar dankwoord de merkkracht van LaTrappe aan: “Ons merk is te waardevol om in de supermarkt met korting weg te geven. Ik hoop dat ik ook andere marketeers kan inspireren om verder te kijken dan commerciële waarde”.


Brabants talent

 In de lijst met de Top 100 marketeers uit Nederland staan maar 6 Brabanders. Dit horen er volgens de organisatie van de Beste Brabantse Marketeer veel meer te zijn. Professor Rudy Moenaert, voorzitter van de vakjury, zegt hierover: “Het is belangrijk dat marketingtalent en prestaties gezien en erkend worden. Marketeers die in dit opzicht aantoonbaar het verschil maken verdienen een podium, een plek in de spotlights."
Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda: "Met de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.”