GroupM benoemt Hein van der Wielen als Head of Digital Partnerships

19-03-2018 (16:28) - Mensen

GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale- en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Deze specialisten met een bewezen trackrecord zijn afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard, en vormen samen een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand.
 

Het Digital Partnerships Team werkt in nauwe samenwerking met GroupM Trading aan de uitrol van nieuwe proposities en optimalisatie van mediawaarde en data deals.
 

Hein van der Wielen is benoemd tot Head of Digital Partnerships en rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group (thans onder leiding van CEO Marion Koopman). De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.