Jeroen Dontje start als senior creative director bij MPG

20-04-2021 (13:41) - Mensen

Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen content marketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit. Het aantrekken van Dontje past binnen de filosofie van MPG om merken te laten groeien met behulp van echt creatieve en onderscheidende content.
 
Jeroen Dontje heeft onder andere als chief creative officer bij Yune ervaring opgedaan en zal binnen MPG Nederland leidinggeven aan het team van creatives. Ook zal hij binnen de MPG.Group creative sparringpartner zijn voor de labels SOCIAL.INC en The Social Club.
 
Dolly van den Akker, CEO van MPG Group: "De hoeveelheid content die consumenten voorgeschoteld krijgen wordt met de dag groter. Het is voor merken daarom een uitdaging om echt tot hen door te dringen en een rol in hun leven te kunnen spelen. Met de verschuiving die merken daarbij maken van paid media naar owned media betekent dit dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zo helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. Wij hebben Jeroen aangetrokken omdat hij als content creative bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord challengen we merken om de creatieve lat steeds hoger te leggen en bouwen we het concept & creatieve team nu uit."