Mediabrands benoemt Sander Kraan tot Head of Emerging Media

03-05-2021 (11:43) - Mensen

Mediabrands heeft 2021 benoemd tot het jaar van emerging media. Het jaar waarin zij samen met haar adverteerders zal zorgen dat men niet langer om dit medium heen kan. Waarbij de belangrijkste boodschap is dat je emerging media als kanaal op zich zou moeten zien om het maximaal te kunnen benutten.

De mogelijkheden om traditionele mediavormen zoals out of home, radio en TV digitaal in te kunnen kopen hebben een enorme vlucht genomen. De afgelopen maanden zijn er dermate veel ontwikkelingen geweest dat de digitale inkoop van deze kanalen niet meer weg te denken is. Met legio nieuwe targeting mogelijkheden is emerging media niet meer een variatie op traditionele media of programmatic, maar een op zichzelf staand medium. Te vaak ziet Mediabrands dat emerging media wordt ingezet in plaats van traditionele media. Dit terwijl er zoveel mogelijkheden zijn om deze ogenschijnlijk verschillende werelden bij elkaar te brengen.

Om dit jaar goed af te trappen heeft Mediabrands een taskforce aangesteld die zich over al haar labels heen focust op de groei en ontwikkeling van emerging media. Om dit extra kracht bij te zetten is Sander Kraan (Matterkind) aangesteld als “Head of Emerging Media”. Hij is de drijvende kracht achter de focus die Mediabrands zichzelf voorneemt.

Sander Kraan: “Waar emerging media nu nog veelal wordt ingezet als aanvulling of vervanging van traditioneel bereik, zien wij juist ook voordelen van emerging media bij performance campagnes. Door het toevoegen van data kunnen er slimme oplossingen worden bedacht waarmee bijvoorbeeld ingekocht wordt op het stimuleren van footfall. Dit soort oplossingen zorgen ervoor dat emerging media ook voor lower funnel campagnes interessant is geworden."