'Red Devil' Bram Coppens nieuw bij TheBoardRoom

17-06-2016 (07:00) - Mensen

Bram Coppens heeft zich als regisseur aangesloten bij TheBoardRoom. Met zijn achtergrond in high end campagnes voor merken als Christian Dior, Gilette, Braun en Eastpak, is hij een welkome aanvulling in de huidige Board of Directors. Zijn meest recente werk is Jupiler's "All in Red" campagne.
 

Nadat hij afstudeerde aan de Filmacademie in Brussel, heeft hij de filmacademie in New York gevolgd waar hij zich focuste op Cinematography. Daarna heeft hij nog een 3D studie gevolgd aan de HKU. 
 
Met oog voor mooie en poëtische beelden, heeft Bram sindsdien filmische, visueel gedreven campagnes geregisseerd voor klanten zoals Christian Dior, Gillette, Braun, Eastpak (die hem een nominatie voor een Young Directors Award in Cannes opleverde), en The Museum of modern Art in New York City.  Zijn werk leverde hem ook een zilveren en bronzen medaille op tijdens de New York Festivals Awards in 2011. 
 
In september van 2011, verhuisde Bram naar Los Angeles om zich te concentreren op het regisseren in de Verenigde Staten Sindsdien heeft hij gefilmd voor prijswinnende campagnes voor Lexus, Range Rover, Dockers, Adidas en Jeep. Recentelijk schoot hij de wereldwijde campagne voor Adidas 'nieuwe Fifa world cup ball - Brazuca". Deze film leverde hem een bronzen CLIO Award op.