De voordelen van een cloud-based bureau

De voordelen van een cloud-based bureau

16-05-2017 (14:19) - Powered by

UP THERE, EVERYWHERE is een cloud-based agency en gaat daarmee de strijd aan met de traditionele manier van bedrijfsvoering. Dit heeft verschillende voordelen, legt COO Lawrence Masle uit. 
 
‘Professionele dienstverlenende sectoren zoals reclamebureaus werken al decennialang met dezelfde, traditionele organisatiestructuur. Terwijl vandaag de dag middels platforms, tools en professionals in de cloud een veel betere prijs-waarde verhouding kan worden geleverd.’ Deze laatste bewering wordt ondersteund door feedback van klanten. 
 
hoe werkt het?
Bij UP hebben klanten een vaste account director die in hetzelfde land of regio als de opdrachtgever is gevestigd. Hij of zij stuurt het in huis ontwikkelde BASE-UP proces aan. Een transparante werkwijze die een zorgvuldig proces van Briefing, Audit, Strategie, Executie en Follow-UP garandeert. Bovendien is de doorlooptijd van projecten sneller dan bij de traditionele aanpak. 
 
wereldwijd
Bureaus die werken vanuit de cloud zijn bovendien vanaf dag 1 global. Ze bieden hun klanten toegang tot een wereldwijde talentpool. De kans dat je dan iemand vindt met de juiste ervaring en skills voor jouw project is veel groter. Bovendien kan het werk 24/7 doorgaan, omdat het bureau in de cloud in alle tijdzones talenten beschikbaar heeft.
 
De wereldwijde focus is belangrijk voor opdrachtgevers die hun lokale bureau zijn ontgroeid en de grote netwerkbureaus te kostbaar of inefficiënt vinden. Een bureau in de cloud stelt per klant een wereldwijd team samen, waarbij er altijd een balans gezocht wordt tussen globaal en lokaal denken en doen. Het is de innovatieve manier om een merkstrategie, visual identity of campagne te laten ontwikkelen. 
 
Samengevat betekent het volgens Masle dat de cloud structuur en de zelfstandige professionals die daar onderdeel van uit maken, het traditionele gesteggel over de onderlinge verdeling van budgetten, P&L verantwoordelijkheden, interne politiek en ingewikkelde rapportages voorkomen.