Mooie line-up MWG Congres

25-01-2018 (18:16) - Powered by

Donderdag 8 februari vindt het jaarlijkse mediacongres van MWG plaats. Op deze traditiegetrouwe bijeenkomst worden sinds 1971 mediabureaus,-exploitanten en adverteerders bijgepraat over de allerlaatste ontwikkelingen binnen de media. 
 

Dit jaar heeft het congres als thema ‘The best of East and West’. Want op welke wereldwijde media-ontwikkelingen moet Nederland nu anticiperen, voordat het te laat is? Op 8 februari reizen 11 sprekers, nationaal en internationaal, af naar de Zuiveringshal in Amsterdam. Daar praten zij bezoekers bij over diverse ontwikkelingen uit Azië en Amerika. Programmamaker en presentator Floortje Dessing maakt de line-up compleet. Sinds 1995 reist ze de wereld rond en maakt ze kennis met honderden culturen van east tot west. De bijzondere inzichten die dit oplevert deelt ze op het congres. Dagvoorzitter is Rens de Jong. 

Sprekers

Greg Williams (WIRED)
Greg Williams is een autoriteit op het gebied van technologische trends als Editor-in-Chief van het Britse tech blad WIRED. Volgens Williams zijn internet of things, artificial intelligence, spraakherkenning en machine learning slechts enkele technologieën die organisaties op korte termijn dwingen hun traditionele businessmodellen te wijzigen.  

Anja Friedrich (Facebook)
Anja Friedrich is Regional Product Manager Marketing bij Facebook in Ierland. Na haar opleiding journalistiek gaat Anja aan de slag bij diverse bedrijven en komt uiteindelijk terecht bij Google. Hier groeit ze door van accountmanager tot performance solutions specialist gevestigd in Dubai. In deze functie werkt ze aan strategieën en prestatiemanagement voor de markt in het Midden Oosten en Noord Afrika.

Danny Devriendt (IPG/Dynamic)
Deze onorthodoxe out-of-the-box denker stond aan de wieg van Bluetooth en heeft een passie voor technologie, Schrödingers cat, quantum mechanics en The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy.

David Magliano (Warner Bros)
David Magliano is sinds 2017 General Manager bij Warner Bros, en is daarnaast de man die de Olympische Spelen in 2012 naar London haalde. Een opmerkelijke prestatie zeker als je bedenkt dat hij ooit bouwkunde studeerde en bij Shell bedrijfsprocesanalist was.
 
Jacco Ter Schegget (J. Walter Thompson)

Na een carrière in Nederland bij Tribal BBD maakt Jacco in 2014 de overstap naar Azië. Eerst bij OgilvyOne in China en sinds september 2017 is hij CEO South East Asia bij Mirum en J. Walter Thompson in Singapore. 

Midas Kwant (Stanford University)
Wizzkid Midas Kwant (1997) ontwikkelt op 13-jarige leeftijd zijn eerste app. Met een passie voor Apple producten zoekt Midas op internet op hoe apps te maken zijn voor de iPhone en iPod. In zijn zoektocht stuit hij op Stanford’s Online Courses op iTunesU, en leert iPhone apps maken. Na het lanceren van een aantal succesvolle apps gaan er nieuwe deuren voor hem open.

Jasper Bronner (MediaCom)
Jasper is momenteel Business Science Director bij MediaCom, waar hij op basis van data en onderzoek advies geeft op het vlak van merk, media en creatie. Op basis van specifiek onderzoek van het Hofstede Instituut geeft hij inzichten hoe in verschillende culturen content en media worden geconsumeerd. 

Ruben Haukes (2Basics)
Voor (internationale) merken ontwikkelt Ruben met 2Basics strategieën, concepten en activaties in eSports. Een belangrijke tak van zijn bedrijf is eSports (competitief gamen). Al jarenlang een bekend fenomeen in Zuid-Korea… 

Sachiko Scheuing (FEDMA)   
In 2014 werd Privacy Officer Sachiko benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van de Federation of European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Voor deze Europese belangenbehartiger van data-marketeers is Sachiko dé expert op het gebied van data en privacy.  

Wijnand Jongen (Thuiswinkel.org)
Wijnand Jongen is schrijver, spreker en futurist op het snijvlak van retail en e-commerce. Hij is oprichter en CEO van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van (web)winkels in Nederland. Ook is hij mede-oprichter en bestuurder van E-commerce Europe, de Europese koepelorganisatie van webwinkels.


Meer informatie over het Mediacongres, tickets of over MWG is te lezen op www.mwg.nl 


foto: Annemieke van der Togt