Coolblue en Ziggo genomineerd voor RAB Publieksprijs

Coolblue en Ziggo genomineerd voor RAB Publieksprijs

07-06-2017 (17:05) - Prijzen

De radiocommercials van Coolblue en Ziggo zijn door het Nederlands publiek verkozen tot favoriete radiocommercials in de maanden februari respectievelijk maart. Hiermee zijn zij genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. Op donderdag 29 juni 2017 wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau. 

Coolblue
De feel good commercial van Coolblue, met een sympathieke boodschap van ‘CoolblueBezorgt’ dat klanten echt niet zelf hun nieuwe wasmachine naar de vierde verdieping hoeven te sjouwen, wint overtuigend in alle doelgroepen. Het fluitende audiologo aan het eind van de radiocommercial zorgt voor de extra ‘Coolblue-alles voor een glimlach-herkenning’ bij de luisteraar. Bijzonder is dat de tekst voor de commercial in huis is geschreven door eigen medewerkers. De radiocommercial is geproduceerd door Roundhouse.

Ziggo
In de radiocommercial van Ziggo horen we hoe de populaire buurmannen zich opmaken voor de eerste Formule 1-wedstrijd van het seizoen, als ware het een voetbalkraker. De race, gratis live te zien voor Ziggo klanten, start echter om 7:00 uur en dus is een croissantje meer op zijn plaats dan vlammetjes… Geheel in lijn der verwachting geven vooral de Nederlandse mannen van 30-49 jaar een hoge waardering. Het verantwoordelijke reclamebureau is JWT en Alfred Klaaassen is de producent van de commercial.