dBOD wint bij NL PackagingAwards goud met AH Excellent Koffie Perla

17-03-2017 (10:02) - Prijzen

Hoe creëer je zoveel mogelijk schap impact tussen de A-merken met grote vaccins, hoe ontwikkel je een uniform beeld voor tien sku’s waarbij voldoende onderscheid aanwezig is. De verpakking is heel erg klein, dus hoe maak je zo efficiënt mogelijk gebruik van de ruimte? 


dBOD hebben gekozen voor een bijzonder insteek: de koffiebonen voor Perla groeien in de ‘koffieband’, de gebieden rond de evenaar: van Colombia tot Vietnam, van Brazilië tot Ethiopië. Dit gebied is tevens de geboortegrond van de dieren die de verpakking te zien zijn.  Zo heeft de Colombiaanse smaak de condor die uniek is voor dat land. Voor de acht varianten die niet uit een specifiek land komen hebben we dieren gekozen die uit de koffiegebieden afkomstig zijn. De kleurrijke dieren die representatief worden voor een bepaalde koffie blend maken van de consument een ontdekkingsreiziger.

Het uitgesproken kleurrijke design is absoluut uniek in deze categorie. 

Binnen de Excellent lijn van Albert Heijn is een soortgelijk design nog niet voorgekomen. Het heeft gebroken met alle designcodes in de categorie en alle designcodes voor het label Excellent.
Een verdiende gouden NL Packaging Award.

Team: Design Director: Ditte Glebbeek
Brand Director / Account Director: Evelyn Hille
Illustrator: Patrick Seymor / Maarten Rijnen