Denoism wint VEDIS New Retail Champion Award 2016

07-12-2016 (13:45) - Awards

Denoism is dinsdag 6 december op de eindejaarsbijeenkomst van VEDIS Retail Platform verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept van 2016. 
 

De winnaar van de VEDIS New Retail Champion Award 2016, Marco Ouwerkerk en Niek Logger van Denoism, kregen uit handen van Peter Verveen, voorzitter van VEDIS Retail Platform, de Award uitgereikt. De puur op Rotterdamse roots gebaseerde hybride denimstore voor mannen, kreeg 34 procent van de stemmen van de ruim honderdtwintig aanwezige retaildeskundigen op het event van VEDIS.
 
Denoism was met drie andere retailerconcepten genomineerd voor de prijs. De Dames van Hurkmans en Linja Shoes kregen beide 30% van de stemmen, op afstand gevolgd door Cups & Leafs met 6% procent van de stemmen.
 
De vier kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van ca. 30 retailers. Criteria waren dat een concept vernieuwend in de marktbewerking en onderscheidend moest zijn, relevant en actueel, passie voor ondernemerschap en ‘here to stay’. Aan de winnaar van VEDIS New Retail Champion Award 2016 zijn een digital ideation-workshop  van Capgemini, een strippenkaart t.w. van € 5.000 van retailadviesbureau Crossmarks, en een Toshiba-notebook verbonden.
 
Nadat de vakjury een voorselectie van 4 spraakmakende retailconcepten had vastgesteld, kregen alle genomineerden de tijd en de ruimte om de zaal met retaildeskundigen te overtuigen van de kwaliteiten van het eigen retailconcept. Na enerverende en van innovatie en passie doorspekte presentaties, kregen de aanwezige retaildeskundigen in de zaal, de gelegenheid om hun stem uit te brengen.
 
v.l.n.r.: Bianca Blom (Linja Shoes), Guido en Xiao Hamans (Cups and Leafs), winnaars: Niek Logger en Marco Ouwerkerk (Denoism), Janita en Mariëlle Hurkmans (De Dames van Hurkmans).