Duurzaam en betaalbare voeding in een businessmodel

06-12-2016 (13:51) - Publicaties

Boom uitgevers brengt het boek Briljante businessmodellen in food. Baanbrekers voor betere en betaalbare voeding op de markt. Het boek geeft antwoord op de vraag ‘Hoe kunnen we gezond, duurzaam, betaalbaar én schaalbaar voedsel realiseren?’

 
Het boek is het vierde deel uit de reeks 'Briljante businessmodellen'. In Briljante businessmodellen in food is gezocht naar organisaties die betaalbare, gezonde en duurzame voeding realiseren, zoals Chapul en Hampton Creek en het boek beschrijft organisaties die de goede kant op gaan. Denk aan Unilever of StreetXO.  
 
In totaal komen twintig food-organisaties aan bod die erin geslaagd zijn op een briljante manier waarde te creëren voor alle betrokkenen. De voorbeelden komen vanuit de hele keten. De bedrijven leveren een belangrijke maatschappelijke bijdrage, zoals het oplossen van de vraagstukken in food. 
 
Bij de totstandkoming van het boek waren ruim 30 auteurs betrokken. Research en samenstelling door Jeroen Kemperman, Senior manager strategie en business development bij Zilveren Kruis, Jeroen Geelhoed, partner bij &Samhoud en Jennifer op 't Hoog, Manager product management bij Achmea Bank.
 
Bestelinformatie: ISBN 9789024404735 – 400 pagina’s - € 39,50