Blyde krijgt internationaal keurmerk B Corp

18-06-2019 (12:28) - Sustainable

Blyde is het eerste Benelux pr-bureau met een B Corporation certificering. B Corp is een onafhankelijk internationaal keurmerk voor bedrijven die naast winst ook mens, milieu en maatschappij centraal stellen. Met deze certificering mag Blyde zich tot ‘change makers’ als Tony Chocolonely, Ben & Jerry’s, Patagonia, Ecover, Fairphone, Snappcar en Triodos Bank rekenen.

Lorette der Kinderen, managing director van Blyde Benelux: 'We voelen de verantwoordelijkheid om een financieel gezond bedrijf te runnen, maar prioriteit te geven aan het dagelijks positief bij dragen aan de wereld om ons heen. We selecteren aan de hand van deze overtuiging streng met welke partners en opdrachtgevers we samenwerken. Kort gezegd, we werken niet met ‘a-sociale’ organisaties en merken.' 


In samenwerking met opdrachtgevers en de B Corp gemeenschap, wil Blyde de komende jaren stappen zetten om de impact op sociaal en maatschappelijke gebied te vergroten. 'Van de in totaal 2788 bedrijven wereldwijd, zijn er in Nederland en België nu nog maar 77 bedrijven een ‘Certified B Corporation’. Het zou de standaard moeten zijn van elk bedrijf, en we hopen daar door middel van onze expertise ook een bijdrage aan te leveren', aldus Der Kinderen.


food for thought

Naast het vergroten van impact vanuit het communicatievak, organiseert het pr-bureau dit jaar de derde editie van het Food For Thought event. Tijdens dit event wordt niet alleen good food geserveerd, maar Blyde biedt ook een podium aan nieuwe en gevestigde sociale ondernemers. 
Ecover Statiegeld Store