LIVEKINDLY Collective ontwikkelt nieuwe voedingsmerken voor Chinese Gen Z

25-06-2021 (10:38) - Sustainable

LIVEKINDLY Collective, een collectief van heritage- en startup merken dat hard op weg is om uit te groeien tot een van ‘s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven, kondigt de lancering van de merken Giggling Pig en Happy Chicken aan in China. Beide merken zijn lokaal ontwikkeld en worden in China geproduceerd om in te spelen op de smaak van de Chinese consument. Overigens zijn het de eerste merken die in-house door LIVEKINDLY Collective zijn opgericht.
 
De twee nieuwe merken bevatten een portfolio van zeven innovatieve plantaardige producten, gebaseerd op de meeste populaire Chinese gerechten, zoals plantaardige dumplings, meerdere producten met champignons in de hoofdrol, en plantaardig gekruid gehakt.
 
Alle nieuwe producten zijn gecreëerd met het oog op goede smaak en -voedingswaarden en de voorkeuren van de Chinese consument, en zijn door heel China verkrijgbaar vanaf 25 juni 2021. Beide merken richten zich specifiek op de Gen Z consumenten. Om aan de sluiten bij deze doelgroep worden de merken geïntroduceerd met twee stripfiguren met dezelfde namen als de merken; Giggling Pig en Happy Chicken. Ze staan voor verrassende gastronomische gerechten die de traditionele Chinese keuken een moderne twist geven.
 

Hoewel China een huidige vleesmarkt heeft van $82 miljard, schat de Good Food Institute dat de plantaardige markt van $1 miljard, jaarlijks zal groeien met 20-25 procent.