Customer Xs ontwikkelt ‘online supportpapegaai’

16-08-2016 (09:21) - Tech

Cees Zwezerijn, directeur van customer Xs, constateerde dat er alleen voor grote ondernemingen online oplossingen worden geboden in de vorm van communicatiekanalen waar vragen beantwoord kunnen worden. Dus ontwikkelde Customer Xs Polly, een nieuwe online support medewerker die ook MKB en eenmanszaken hulp biedt. Belangrijk detail: Polly is een papagaai.

 
Zwezerijn: 'Wij implementeren al jaren uitgebreide kennismanagement- en klantinteractiesystemen voor verschillende typen organisaties. Die kennis en ervaring hebben we vertaald in Polly. De belangrijkste eis was dat Polly vooral gebruiksvriendelijk, betaalbaar en snel inzetbaar moest worden, zoiets bestond namelijk nog niet.'
 
Polly reageert op gebruikte zoektermen en bezoekers kunnen artikelen beoordelen. Deze informatie maakt het mogelijk om Polly voortdurend te verbeteren en aan te vullen. Gebruikt een bezoeker toch het contactformulier, dan komt Polly proactief met suggesties om mogelijk alsnog direct het juiste antwoord te vinden in de kennisbank, zo maakt Customer Xs bekend.