‘First-of-its kind’ Olympische samenwerking Eurosport en Snap Inc.

18-10-2017 (18:26) - Tech

Eurosport en Snap Inc., het bedrijf achter sociaal medium Snapchat, gaan een partnership aan voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang.


Door de samenwerking kunnen alle Snapchatters in Europa de winterspelen meebeleven via Snap’s Discover platform. De deal biedt unieke kansen voor beide partijen om (ook) een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Ook exclusieve content van de atleten en andere voor de Snapchat-generatie aansprekende influencers zal niet ontbreken.

 

Deze ‘first-of-its kind’ deal zorgt er niet alleen voor dat Snapchatters ‘s werelds grootste sportevenement direct en van dichtbij kunnen meebeleven, ze kunnen ook zelf content maken, samenstellen en delen via het platform, waarmee onder meer full-screen graphics, animaties en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd.


jongere, digital-minded community bereiken

Het een-tweetje tussen Eurosport en Snap Inc. geeft (potentiële) sponsors en adverteerders van Eurosport bovendien de mogelijkheid een bredere, jongere en digital-minded community te bereiken via Snap Ad-pakketten.