Grote hoeveelheid conversies via telefoon niet gemeten

18-10-2016 (09:11) - Tech

Met Google AdWords en -Analytics worden conversies alleen gemeten voor online kanalen. AdCalls, een start-up gespecialiseerd in call tracking, heeft berekend dat maar liefst 71% van de conversies juist binnenkomt via de telefoon.
 
Deze cijfers kunnen inzichtelijk gemaakt worden als je ‘call tracking’ gebruikt. De resultaten van AdCalls sluiten aan bij eerdere berichtgeving van Google dat 70% van de mobiele zoekopdrachten in een telefonische oproep resulteert. ‘Dat er zoveel conversies via telefoon binnenkomen, is een belangrijk gegeven voor marketeers die dagelijks bezig zijn hun campagnes te optimaliseren’, aldus Jeffrey Verhoek van AdCalls.
 
Willem Blom, directeur en oprichter van onlinemarketing-bureau Expand Online, vindt de cijfers veelzeggend: ‘Om een compleet beeld te krijgen van de totale opbrengst van een campagne is het meten van telefonisch contact onmisbaar. Echter, ik denk dat veel marketeers niet op de hoogte zijn van het hoge aantal telefonische conversies. Alleen online conversietracking is gewoonweg niet voldoende om het resultaat van je campagne te meten’, aldus Blom.