KLM start een pilot met Artificial Intelligence van DigitalGenius/

30-09-2016 (10:24) - Tech

KLM neemt de volgende stap in social service met een test waarbij Artificial Intelligence (AI) wordt ingezet bij het beantwoorden van vragen van klanten.


60.000 vragen en antwoorden
Wanneer een social media service agent een inkomende vraag moet beantwoorden, krijgt hij of zij een voorstel via het AI-systeem, dat is getraind op basis van 60.000 vragen en antwoorden. De agent beslist of het voorstel het juiste antwoord is, past het antwoord indien nodig aan, en stuurt het uit via het relevante social media platform. Het AI-systeem leert op basis van de beslissingen die de medewerker neemt en wordt dus direct slimmer.

KLM ontvangt wekelijks zo’n 100.000 meldingen via social media en dit aantal blijft toenemen. Een team van 235 social media service agenten beantwoordt elke week meer dan 15.000 vragen. AI van DigitalGenius is geïntegreerd in KLM’s klantrelatiebeheer tool zodat deze direct kan leren van de gesprekken en de social media service agenten direct gebruik kunnen maken van AI.