Premium content vergroot merkeffect

16-08-2016 (10:35) - Tech

Volgens onderzoek door comScore zijn de merkeffecten van online display en video-campagnes op websites met premium content beter dan die op websites met standaard content. Het blijkt dat het merkeffect op de premium contentsites maar liefst 67% hoger ligt dan op andere sites (0,89 versus 0,53).

 
ComScore vergelijkt sites van de leden van de Digital Content Next vakorganisatie met de sites van kleinere mediabedrijven die geen lid zijn. DCN-leden zijn grote TV-maatschappijen zoals ABC, BBC, Discovery en FOX, maar ook dagblad- en nieuwsbedrijven zoals Bloomberg, USA Today en Washington Post.
 
marketingfunnels
Het blijkt dat het gemiddelde merkeffect significant hoger is voor alle drie de niveaus van de marketingfunnel. De online premium content geeft een 32% hoger merkeffect voor de top funnel en een 9% beter effect voor de lage funnel. Maar het meest opvallende resultaat is het merkeffect voor de midden funnel (merkvoorkeur, consideratie set, intentie om aan te bevelen) dat maar liefst meer dan drie maal zo groot is (1,87 versus 0,51).
 
op alle fronten
Uit het onderzoek blijkt dat de premium content sites van de DCN-leden het op alle terreinen beter doen: Een betere viewability, minder invalid traffic en betere merkeffecten. Volgens de comScore onderzoekers is de hogere merkeffectiviteit het gecombineerde effect van de hogere viewability en het positieve effect van het umfeld waarbinnen de online reclame wordt gezien, het zogenaamde ‘halo effect’.
 Zie hier het volledige onderzoek