Snapchat stapt in hardware en groeit bij oudere generatie

26-09-2016 (09:59) - Tech

Snapchat stapt in hardware. Net nu het eindelijk populairder wordt onder twintigers en dertigers, zet Snapchat een volgende stap. Het bedrijf lanceert eigen slimme brillen genaamd Spectacles die 129 dollar gaan kosten.


lichte variant

Het lijkt het te gaan om een lichte variant van Google Glass. Via een klein knopje kun je 10 seconden video opnemen. De beelden kunnen via bluetooth worden gedeeld. Dat is dan ook het enige dat je met de zonnebril kunt doen.
 
groei
Wat de populariteit van Snapchat betreftt: in juni 2015 had 27 procent van de mensen in de leeftijdsgroep van 20-29 jaar Snapchat op de smartphone staan. In  augustus van dit jaar is dit gestegen naar 38 procent.
De groei was 11 procent bij de groep dertigers: van 5 naar 16 procent. Procentueel gezien is dit een sterkere groei: +220 procent versus 40 procent bij de twintigers.
 

Emerce