TJIP en Mirabeau spreken over AI-first

TJIP en Mirabeau spreken over AI-first

06-06-2017 (10:00) - Tech

Artificial Intelligence (AI) en conversational interfaces helpen klantcontact te versterken. Hoe, daarover spreken Edgar Beckand, Strategy Director bij digital agency Mirabeau en Dingeman Leijdens, CEO en oprichter van TJIP, op 27 juni, tijdens het AM:Innosurance event dat als thema heeft ‘smarter and faster’.
 
De digitale transformatie, die nu zo’n negen jaar gaande is, laat een verschuiving in focus zien van mobile-first denken naar Artificial Intelligence (AI)-first. In het kielzog van de Amazon Echo, een stembestuurde luidspreker, volgde een breed aanbod van AI-services, die geheel nieuwe klantervaringen mogelijk maken in een sterk versnipperd omnichannel landschap. Hoe kun je hier als bedrijf goed op inspelen?
 
AI en conversational interface
In een parallelsessie op AM:Innosurance bespreken Leijdens en Beckand de mogelijkheden van AI, met name voor de ontwikkeling van conversational interfaces zoals intelligente personal assistants en chatbots voor verzekeraars. Beckand zal aan de hand van de chatbot case van Transavia de learnings over het opzetten van innovatieprojecten en de ontwikkeling van conversational interfaces delen met het publiek. Vervolgens vertelt Leijdens hoe zulke nieuwe manieren van communiceren technisch mogelijk gemaakt worden in een front-office IT-omgeving. 
 
Dingeman Leijdens, founder en CEO van TJIP, de Delftse platform engineers: ’Wij zien het als een uitdaging om de front-offices van onder meer financials naar een volgend niveau te brengen; van de introductie van een extranet tot het realiseren van digitaal advies. Zonder de ontwikkeling van conversational interfaces is het volgende niveau in klantcontact niet haalbaar.’
 
Edgar Beckand, Strategy Director bij Mirabeau en Mirabeau Labs: ‘Organisaties die de digitale transformatie niet bijhouden zullen de boot missen. Transavia is al ver met conversational interfaces, en daarom hebben we deze case gekozen om met het publiek te delen. Verzekeraars kunnen wat dit betreft nog veel leren van de reisbranche.’ 
 
Datum: dinsdag 27 juni
Tijdstip: 15:00 uur -  start parallelsessies
Locatie: Fort Voordorp, Groenekan

Aanmelden: Via de website AM:Innosurance. Zie hier ook voor het gehele programma.