BNR en Beyond Outdoor realtime langs de snelweg

22-06-2016 (14:27) - Toeleveranciers

 Beyond Outdoor en BNR Nieuwsradio hebben een innovatieve partnership gesloten. Vanaf vanmiddag 16.00 uur zijn tijdens de ochtend- en avondspits realtime actualiteiten en headlines op de digitale reclamemasten langs de snelwegen te zien. De automobilist ziet direct wat er in de wereld  gaande is en schakelt voor achtergrondinformatie over naar BNR Nieuwsradio. 

 
realitime uitzenden
Sander van Meurs, marketing manager bij BNR Nieuwsradio. 'We hebben bij BNR een toepassing bedacht waarmee we de reclamemasten en onze redactie realtime met elkaar koppelen. Dat geeft de mogelijkheid om realtime uit te zenden op de 106m2 grote schermen van Beyond Outdoor. Dit vergroot de relevantie van onze uitingen. In  Beyond Outdoor vonden we een ondernemende partner die openstaat voor innovatieve ideeën en de realisatie hiervan.'

Beyond Outdoor directeur Danny Tournier: 'Door het weergeven van actuele informatie verhogen wij de attentiewaarde van onze digitale objecten.'
 
Binnen de spitsuren krijgt de automobilist te zien wat voor programma er op BNR Niewsradio uitgezonden wordt en wie het presenteert. Deze informatie wordt ‘over ruled’ wanneer er een belangrijk interview live wordt uitgezonden. En, zodra de ‘breaking news’ jingle op de radio is, geven de schermen direct de headline van het nieuws weer.
 
3 miljoen passanten per week
De actualiteiten en headlines zijn vanaf deze week te zien op drie digitale reclamemasten langs de A16 bij Moerdijk, de A20 bij Gouda en de A27 bij Houten. Hiermee bereikt Beyond Outdoor ruim 3 miljoen passanten per week. Later dit jaar wordt de technologie die door BNR Nieuwsradio in nauwe samenwerking met Beyond Outdoor, Broadsign en D=XT ontwikkeld is, ook ingezet op de vier nieuwe locaties van Beyond Outdoor en andere reclamenetwerken.