Criteo Direct Bidder zorgt voor 20-40% meer gemiddelde omzet uit advertentie-inkopen

Criteo Direct Bidder zorgt voor 20-40% meer gemiddelde omzet uit advertentie-inkopen

23-05-2017 (14:30) - Toeleveranciers

Criteo, specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Criteo Direct Bidder. Deze headerbidding-technologie koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag van meer dan 15.000 klanten van Criteo over de hele wereld.


De oplossing verzekert uitgevers ervan dat ze de volledige waarde behouden van de impressies die Criteo inkoopt, terwijl Criteo de winstgevende verkopen voor adverteerders blijft verhogen. Als onderdeel van een early-adopter-programma heeft Criteo inmiddels al meer dan 250 van zijn grootste aangesloten premium-uitgevers gemigreerd.

ecosysteem
Headerbidding-oplossingen zijn in de eerste instantie ontstaan om het biddingproces op het aanbod van uitgevers te stroomlijnen. Echter zorgen ze nog steeds niet voor een win-win-scenario voor zowel adverteerders als uitgevers. Criteo Direct Bidder daarentegen, koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag bij Criteo. Hierdoor ontstaat een ecosysteem dat kansen biedt voor alle betrokken partijen. Uitgevers boeken een hogere omzet, profiteren van meer transparantie en flexibele integratie, en besparen op kosten aan derde partijen. Klanten van Criteo profiteren hiervan doordat hun campagnes beter presteren en ze een betere ROI behalen, dankzij een uitgebreidere toegang tot het aanbod van uitgevers en efficiëntere media-inkoop.


win-win-win-situatie 
“Criteo is een pionier op het gebied van header bidding en introduceert nu een product dat nog meer waarde toevoegt voor zowel uitgevers als adverteerders”, zegt Pepijn Breijder, Managing Director Benelux & Nordics bij Criteo. “Naarmate er meer van deze oplossing gebruik zal worden gemaakt, verwachten we dat de campagnes van onze klanten beter zullen presteren dankzij de efficiënte media-inkoopwijze. We zien nu al dat aangesloten uitgevers gemiddeld 20 tot 40 procent meer omzet boeken op de advertenties die Criteo inkoopt. Dat vertaalt zich ook weer in een hogere waarde voor adverteerders. Criteo Direct Bidder is een win-win-win-situatie voor onze uitgevers, onze klanten en voor onszelf.”