Hyundai sponsort Van Gogh Museum

21-06-2016 (10:34) - Toeleveranciers

Het Van Gogh Museum en Hyundai zijn een driejarige samenwerking aangegaan. Met de sponsorbijdrage maakt de autofabrikant drie vertalingen in het Koreaans mogelijk: bezoekersinformatie op de corporate museumwebsite, de museumplattegrond en de multimedia tour. 
 
Omgekeerd helpt het Van Gogh Museum Hyundai met de positionering van haar nieuwe ‘groene’ Hyundai IONIQ. Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum): ‘We delen een gemeenschappelijke passie voor de werken en het leven van ’s werelds beroemdste Nederlandse kunstenaar Van Gogh. Dat vormt een hele stevige basis. Daarbij hecht onze nieuwe partner net als wij groot belang aan duurzaamheid.’
 
Koreaanse bezoekers
Het aantal Koreaanse bezoekers van het Van Gogh Museum groeide van 8.000 bezoekers in 2014 naar 25.000 in 2015. Eenzelfde tendens is te zien in het aantal online bezoekers dat in 2015 met ruim 25% toenam ten opzichte van het jaar ervoor. Dit partnerschap draagt speelt in op deze ontwikkeling.