Marketeers verspillen tijd

Marketeers verspillen tijd

07-02-2017 (09:47) - Toeleveranciers

Bynder heeft zijn Retail Marketer’s Guide to Accelerating e-Commerce gepubliceerd. Het onderzoek onder 400 e-Commerce- en retail-marketeers neemt de efficiëntie van de werkzaamheden van die professionals onder de loep, bijvoorbeeld hoe zij content uploaden, delen en beheren. Er valt nog veel winst te boeken, zo bleek.
 
Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder: ‘Het is onvoorstelbaar dat bijna een derde van de marketeers een werkdag verspilt aan het uploaden van materiaal. Dit onderzoek bevestigt hoe belangrijk het is om creatieve processen te stroomlijnen. Wie in onze overbezette markt competitief en innovatief wil blijven kan zich zulke vertragingen niet veroorloven. Tijd die aan administratieve taken wordt besteed mag nooit ten koste gaan van publicatiesnelheid en creativiteit.’
 
Dat Hall hier een punt heeft, wordt bevestigd door de onderzoeksresultaten. Een betere integratie van MarTech is cruciaal, 
 
Belangrijkste uitkomsten
 
real-time distributie van content 
Marketingafdelingen staan veel minder onder onnodige druk als content sneller kan worden geplaatst (58%) en sneller kan worden geproduceerd (52%).
 
waarde van content 
Zo’n 50% van de deelnemers geeft aan dat de merkbeleving die ze bieden wordt verbeterd door content. De grootste uitdaging die hierbij komt kijken is het conceptualiseren van ideeën en ze vervolgens sneller uitvoeren dan de concurrentie.
 
Presteren tijdens piek cruciaal
76% van de bedrijven heeft te maken met duidelijke piekperiodes qua websitebezoek. Gemiddeld wordt in deze korte periodes zo’n 32% van de omzet gerealiseerd.
 
kwaliteit belangrijker dan kwantiteit
In piekperiodes is de grootste uitdaging om met content te komen die beter en sneller beschikbaar is dan die van de competitie (50%).
 
effectieve internationale communicatie
46% van de marketeers wil effectiever kunnen samenwerken bij projecten met betrekking tot internationale afzetmarkten.
 
Het volledige onderzoek, dat tot stand kwam in samenwerking met Sapio Research, is hier te vinden.