Multi-Post en PTI introduceren nieuw Communication on Demand platform

30-09-2016 (10:17) - Toeleveranciers

Multi-Post uit Dordrecht en PTI hebben de handen ineengeslagen en hun kennis en krachten gebundeld bij de ontwikkeling van een nieuw platform. Het nieuwe Communication on Demand platform gaat duidelijk verder dan Printing on Demand alleen’, zegt Frank van Ballegooij, verantwoordelijk voor ICT bij Multi-Post.


‘Binnen het gezamenlijk ontwikkelde Communication on Demand platform zit de klant aan de knoppen. Dat levert aan de zijde van de klant meer gemak op en zeker ook besparing van tijd en kosten. De proceseigenaren bij de klant krijgen als het ware meer grip op de eigen uitingen zoals facturen en overzichten, zowel geprint als digitaal. Dat betekent dat zij slagvaardiger en innovatiever marketingboodschappen op hun uitingen kunnen communiceren. Ook biedt het CoD platform klanten de mogelijkheid om te segmenteren en geven rapportages op ieder gewenst moment inzicht in de lopende en te starten campagnes’.


Jan Posma
, directeur bij PTI: ‘Het Communication on Demand platform is volledig multichannel en ontwikkeld met Essent als ‘pilotgebruiker’. De oplossing draait al ‘live’, werkt zeer pragmatisch en is modulair opgebouwd, waardoor die eenvoudig aan klantspecifieke eisen kan worden aangepast. Het CoD platform kan breder worden ingezet. Zowel binnen energie- en waterbedrijven als daarbuiten. Bij dit platform bepaalt de klant zelf op welke manier en op welk moment de informatie wordt gestuurd, per post, per e-mail of per sms of gecombineerd. Het gaat zelfs zover dat de klant via de tool aan kan geven via welke postverzender de documenten verstuurd worden. De tool biedt naast efficiency ook mogelijkheid om marketingacties te combineren. Dit zogeheten transpromo idee, zie je in de praktijk nog zelden worden toegepast. In de dit geval heeft de klant dat in eigen hand, het platform is zeer gebruikersvriendelijk en biedt daartoe alle mogelijkheden’.