The Shopping Wall ook in Nederland van start

03-08-2016 (11:04) - Toeleveranciers

In het buitenland wordt ‘automated retail’ steeds vaker ingezet om de online en offline retail-activiteiten aan te vullen en de salesprestaties te verbeteren. Het in Nederland gevestigde INTOS interior solutions nam recent Automated Retail Concepts over en haalde daarmee de automated retailoplossing ‘The Shopping Wall’ in huis; een geavanceerde vending kiosk die in het buitenland meerdere malen succesvol bleek. 
 
self-service shoppen
Door de combinatie van het winkelen op een touchscreen en een vending machine, biedt The Shopping Wall de klant de mogelijkheid om ‘on the spot’ een product aan te schaffen zonder te hoeven wachten op een winkelmedewerker of op de bezorgdienst. Deze manier van ‘self-service shoppen’, is vooral te vinden op drukbezochte plaatsen als luchthavens, stations en winkelcentra. De vending kiosk biedt consumenten een compleet geautomatiseerde winkelervaring op slechts een paar vierkante meter. Consumenten kiezen een product uit de etalage, selecteren dit via het scherm, betalen en de machine levert het product keurig af. Eric van Velzen, founder en manager van Aureco: 'Dit is de optimale ‘virtual reality’ ervaring. Naast dat het een hele leuke manier van winkelen is, is het ook efficiënt. Zeker op locaties waar tijd een rol speelt, zoals bijvoorbeeld een luchthaven. Het product van je keuze heb je binnen een minuut aangeschaft.'
 
thuis laten bezorgen
Het apparaat kan diverse producten etaleren zoals elektronica, mobiele telefoons, cadeauartikelen, parfum en cosmetica. 'Zolang het formaat in de machine past, kan vrijwel elk artikel verkocht worden. Ook is het mogelijk om vanaf de kiosk een product in de webshop te kopen en thuis te laten bezorgen. Hierdoor wordt het assortiment natuurlijk ‘oneindig’ vergroot”, aldus Van Velzen.
 
INTOS is niet zelf de exploitant van The Shopping Wall maar faciliteert de kiosken voor haar opdrachtgevers.