Widespace lanceert eerste mobile first programmatic platform

13-07-2017 (17:24) - Toeleveranciers

Widespace, technologie provider en marktleider in mobile brand advertising, heeft een samenwerking gesloten met onder andere Mannen Media en Voetbal International. Deze partnerships markeren in Nederland de officiële lancering van marketplace Summit, een fraudevrij programmatic ad platform specifiek voor mobiele campagnes. Summit is zowel een SSP als DSP.


Meer dan 60% van het digitale verkeer is mobiel en dit percentage groeit nog steeds. Facebook en Google genereren de meeste inkomsten, vanwege hun technisch sterke ecosysteem. Voor uitgevers is het moeilijk om hun mobiele verkeer te monitizen, zeker sinds de opkomst van programmatic. Ook voor adverteerders is het een uitdaging om op grote schaal kwalitatief goede mobiele campagnes in te kopen. Uiteindelijk wordt momenteel slechts een fractie van de programmatic advertentie-uitgaven daadwerkelijk besteed aan mobiele inventory.


Dit komt omdat traditionele programmatic buying platformen zijn ingericht op desktop, geen rekening houdend met de uitdagingen die mobiele devices met zich meebrengen. Cookie matching en cookies worden bijvoorbeeld niet ondersteund in iOS of in-app. iOS-inventory wordt vaak beperkt meegenomen, waardoor niet het volledige publiek wordt bereikt. 


compleet ecosysteem

Summit van Widespace pakt deze problemen aan. Het programmatic platform, dat eerst in Zweden is gelanceerd en getest, is specifiek ingericht voor mobiel en ontworpen voor inkopers die viewability, kwaliteit en brand safety belangrijk vinden. Via Summit kunnen tevens gebruikers in het complete mobiele ecosysteem worden bereikt. De voordelen van Summit Marketplace op een rij: 

SSP & DSP
Programmatic buying iOS en Android
Optimaal meetbaar
Frequency cap op alle systemen
Premiumnetwerk
Zero fraude
Geschikt voor alle videoformaten
100% viewability