Young People in Advertising: Naomi Mooij

20-04-2021 (16:05) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Naomi Mooij, social media manager en copywriter bij qontent matters over mediteren en vtwonen.
 
Wat inspireert jou en waarom?
Waar ik mij elke dag mee bezighoud is Headspace. Via deze app volg ik elke ochtend als ik wakker word een korte meditatie, die me helpt bij het bewust worden van mezelf, m’n gevoel en het leven. De app is heel simpel weergegeven met geluidsfragmenten en animaties. Ik ben zo’n fan van de app, omdat je via de vrolijke en grappige animaties op een laagdrempelige manier meer kan leren over het mediteren. Hoewel iedereen er zelf voor kiest of hij of zij wel of niet mediteert, maakt de app het op deze manier toegankelijker. Headspace heeft ook een serie op Netflix uitgebracht en is op Instagram actief aanwezig, waar ze dezelfde animatiestijl doorvoeren. Dat is heel tof om te zien. Wat ik van de app meeneem naar mijn werk is een bewustzijn dat gedachten maar gedachten zijn. Soms als je een deadline hebt of een spannende presentatie en gestresst raakt, is het goed om je bewust te zijn dat die gevoelens ook weer voorbijgaan. Headspace heeft dit mooi gevisualiseerd in een animatie: je ziet allemaal autootjes voorbij gaan op een weg, en in plaats van achter de autootjes aan te rennen kun je ze ook gewoon observeren.
 
Wat is tot nu toe je favoriete project waar je aan gewerkt hebt?
Samen met een collega hebben we de social media-kanalen van vtwonen beheerd, dat vond ik heel leuk. Voor negen maanden mochten we meewerken aan hun Instagram en Facebook en bepaalden we wat er allemaal gepost werd. We hebben daardoor ook echt een boost kunnen geven aan hun volgersaantal dus dat is heel tof. Ik heb ook voor HEMA en Tele2 gewerkt, wat ook heel leuk was.
 
Je bent natuurlijk social media manager, wat is jouw visie voor de toekomst van Social media? Hoe gaat het ingezet worden?
Ik denk dat we steeds meer richting kopen via social media gaan, dat is nu natuurlijk ook al wel. Pinterest bijvoorbeeld is heel groot en ook echt ingericht op het behalen van meer conversie. We zijn inmiddels al zo gewend aan online iets zien en denken ‘Oeh dat is vet! Klik en ik koop het’, dat wordt denk ik alleen maar meer.
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).