10 AMMA’s en 12 DIA’s

22-05-2015 (09:53) - Bureaus

Wie er zin in had kon gisteren op twee feestjes tegelijk aanhaken, want zowel de AMMA’s als de Dutch Interactive Awards werden min of meer gelijktijdig uitgereikt
 
Eerst maar even de oogst bij de Dutch Interactive Awards: er waren twaalf ‘gewone’ winnaars uit 71 genomineerde cases en twee winnaars van de Dutch Professional Awards (Best in Technology en Best in Design). Bureaus die een award in ontvangst mochten nemen waren Tam Tam, Fabrique [merken, design & interactie] (2x), Q42, GoalGorilla, Nsecure/BLiS, C2B, Talpa, Media/MediaMonks, Interactive Studios, eFocus, GuiltyPeople en Chipin. Heijmans werd verkozen tot ‘Company of the Year 2015’.
 
De Dutch Professional Awards Best in Technology en Best in Design zijn in het leven geroepen om de beste professionals in de spotlight te zetten. Het zijn vakprijzen voor diegenen die het afgelopen jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd bij interactieve projecten op het gebied van design dan wel technologie én een voorbeeld zijn voor hun collega’s. Deze awards waren voor Kars Veling van Q42 (technology) en voor Daniel Sytsma van ACHTUNG! (design).
 
Bij de AMMA Awards is Starcom gisteravond uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar, RTL Nederland is Media-exploitant van het jaar en de titel Media-adverteerder van het Jaar ging naar Jumbo en UM.
 
YIM Mediatalent van het jaar is Bobbie Hollanders (Spring Creek), de Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar) werd uitgereikt aan Fanneke Schoemaker-Krol van SBS en de Hans du Chatinier-prijs was dit jaar voor Carat Focus on Teens van Carat, GfK, SMALL en Pointlogic.
 
Verder: 
Beste Media-innovatie: Programmatic digital out of home advertising - Cadreon, My Adbooker, CS Digital Media, Platform161
Beste Interactieve Mediastrategie: Ikea Pinterest kamer - MEC, PR bureau NewsLab
Beste Creatieve Gebruik van een Medium - Microsoft IE meets 22tracks - UM, Vice Media
Beste Mediastrategie: ING Financieel Fit - Mindshare, JWT Amsterdam
 

 


Media

Marketing

Economisch