8 Bureaus in finale New Kids on the Block

19-09-2013 (12:01) - Bureaus


Op 17 september kwam de vakjury bijeen om een oordeel te vellen over de white papers van de dertien genomineerde bureaus die op 24 september opgaan voor de titel New Kid on the Block 2013. Uit deze laatste nominatieronde zijn 8 bureaus als kanshebber voor de titel van 2013 naar voren gekomen.

De 8 bureaus die deze tweede nominatieronde hebben overleefd, presenteren zich op 24 september aan de publieksjury.
De bureaus die voor de finale opgaan, zijn (op alfabetische volgorde): COZ, Epidemie, Isobar, Kingsday, Kokoro, NextPR, SuperRebel en YoungWorks.

Hoe vernieuwend zijn deze acht bureaus die zich op 24 september presenteren qua werk? in hoeverre kunnen zij hard maken dat het ‘blijvers’ zijn? En hebben we hier te maken met opinion leaders wat betreft zichtbaar werk, hun klanten en hun rol in het vak? Deze vragen vormen de basis die de bureaus in hun pitch op de titel New Kid on the Block 2013 gaan beantwoorden. Daarna is het aan de publieksjury om vragen te stellen om tot een finaal oordeel te komen. Het oordeel van de vakjury zal vervolgens 50% in het eindoordeel worden meegewogen. Het bureau dat aan de hand van deze 50/50 weging in absolute zin de meeste stemmen krijgt, is de winnaar van de titel New Kid on the Block 2013.

De vakjury van 2013 bestaat uit Sebastiaan van Rijnsoever,(KPN), Nico de Jong (Ikea), Peter van Leeuwen (RNR Group), Bert Hagendoorn (consultant creative agencies) , Meindert van den Heuvel (Interbest), Léon Bouwman (FD Mediagroep) en Nicolette Hulsebos (Fonk Magazine).  CCA’s Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen waren op 17 september de aanjagers van de discussie. Zij zullen ook op 24 september de finale verkiezing leiden.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch