ADCN gaat Beyond Advertising

30-01-2015 (07:17) - Bureaus

We lichtten gisteren al een tip van de sluier op: de ADCN heeft het 49e Jaarboek van Reclame en Vormgeving uitgereikt tijdens de Vernissage in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. De avond stond in het teken van het thema ‘Beyond Advertising’. 
 
Geïnspireerd door de totstandkoming van ‘Sweetie’, winnaar van de ADCN Lampen Grand Prix in 2014, was veelzijdig strateeg/creatief Marcel Kampman (Happykamping) uitgenodigd als curator voor het boekontwerp. Samen met twaalf makers uit de creatieve industrie verzorgde hij twaalf verschillende covers, gemaakt met verschillende technieken en materialen. 
 
Zo maakte art director Thijs Biersteker (Moore Amsterdam) ‘the cover that judges you’, die alleen toegang verleent tot het binnenwerk van het boek wanneer je geen oordeel en emoties toont. Ook de food designers van de culinaire werkplaats, het Open Wetlab van Waag Society, design studio Oak & Morrow, multidisciplinair kunstenaar Merijn Tinga en textielontwerper Borre Akkersdijk werkten mee aan het project.

Christian Borstlap en Matthijs van Heijningen Jr. werden benoemd in de ‘Hall of Fame’ voor hun bijdragen aan het vak, in het bijzonder vanwege hun internationaal spraakmakende creatieve werk. 

 


Foto's: Matthijs Immink Fotografie

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch