As we speak (1): ‘Dit is allemaal wat serieuzer’

08-07-2014 (13:59) - Bureaus

Het nieuwe ‘kidsbureau’ Young Originals lijkt in naam en positionering nogal op het Amsterdamse Youngworks. Fonkonline vroeg de mening van Youngworks’ managing director Arco Bregman:
 
‘Ik zie dat het een zijtak is van Bureau MOSES. Zij richten zich als ik het goed begrijp vooral op kids (leeftijd rond 10 jaar). Dat kom je snel in de categorie speel-, en snoepgoed en ik zie ook veel mediamerken (tijdschriften, TV) gericht op kids. Een aantal collega’s woont in de buurt van het bureau, en ik hoor dat alle kinderen van de buurt al eens hebben gefigureerd in een van hun panels en of commercials. Het verschil met YoungWorks is duidelijk. Wij richten ons op een meer volwassen jongerendoelgroep: vanaf 15 tot 25, 30 jaar. Dat is een volwassen marketingdoelgroep, bij kids gaat het natuurlijk allemaal via de ouders. Tweede belangrijk verschil is dat wij een marketing- en communicatiebureau zijn met een eigen expertise (researchers) voor kwalitatief- en kwanti-onderzoek. Dit is dus ook allemaal wat serieuzer dan een panel met kinderen uit de buurt.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch