Bronzen DBA Design Award voor Design Bridge

20-02-2012 (08:08) - Bureaus

De afgelopen week heeft Design Bridge, international brand design agency, een Bronzen DBA Design Effectiveness Award gewonnen voor het ontwikkelen van het merk 'By Hoogesteger' en de bijbehorende verpakking voor haar klant Hoogesteger Fresh Food. De award werd overhandigd tijdens een speciale ceremonie in Londen. De DBA Design Awards, een initiatief van de Design Business Association, worden jaarlijks uitgereikt en beoordelen de commerciele impact van design. De jury, bestaande uit een panel van senior marketers, kende de prijs toe vanwege de overduidelijke effectiviteit van het design: 
 
•       42% stijging van de omzet in minder dan 8 maanden na de launch
•       Een  stijging van de marktdistributie met 300 winkels
•       10% stijging van het marktaandeel in doelgroepen
•       Stijging van de marktwaarde
 
Michiel van 't Hek, General Manager Hoogesteger Fresh Food: 'Met een omzetstijging van 42% en 10% stijging van het marktaandeel in minder dan 8 maanden na de launch kun je stellen dat het design bijzonder geslaagd is. Het winnen van de award toont aan dat Design Bridge een goede strategische partner is geweest die niet alleen een onderscheidend design heeft ontwikkeld, maar ook een actieve rol heeft gespeeld bij het aanscherpen van onze positionering. Design Bridge is in staat bij te dragen aan het bouwen van commercieel succesvolle merken.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch