Burst lanceert wereldwijd nieuwe websites Mentos

17-12-2014 (00:00) - Bureaus

Mentos, onderdeel van Perfetti Van Melle, gaat de komende maanden live met nieuwe websites in een groot deel van hun internationale markt. Digitaal bureau Burst en Boomerang Create zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie.


De 30 nieuwe Mentos sites die wereldwijd gelanceerd worden, gaan fungeren als een centrale hub voor alle on- en offline activiteiten rondom Mentos. Social speelt hierbij een belangrijke rol: de website laat alle sociale activiteiten in real-time zien. Dit element zal in de toekomst nog verder uitgebouwd worden. De uitrol van de websites van de verschillende markten staat voor de komende maanden gepland. Op dit moment is de website live in de US, Duitsland, Turkije en Italië.
Daan Simonis, International Digital Marketing Manager bij Perfetti Van Melle:
‘We hebben het concept van de website centraal ontwikkeld en gerealiseerd, waarbij de flexibele opzet de lokale markten faciliteert in hun wensen. Zo is elk land vrij om te bepalen welke content ze waar op de site willen plaatsen én kunnen ze dit zelf te allen tijde beheren.’

Hans Maltha, Managing Partner van Burst: ‘We zien dat het speelveld verandert en dat consumenten niet meer op één plek in aanraking komen met een merk, maar via verschillende kanalen. Door de website als een centrale hub in te richten komen deze verschillende kanalen hier niet alleen binnen, maar faciliteren we de consument ook om die kanalen verder te gaan verkennen. Zo werkt het twee kanten op.’

De eerste nieuwe website is die van Amerika, te zien op us.mentos.com.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch