Claymation Mona-campagne live

16-04-2014 (16:48) - Bureaus

Deze week wordt ‘Mona: Sjors en Jacques’, de eerste aflevering van de nieuwe TV en digitale campagne van toetjesmerk Mona, gelanceerd. De animatiefilm van 30 seconden, waarin twee ‘claymation’ stijl hoofdpersonages centraal staan, betekent een heel nieuwe aanpak voor het toonaangevende FMCG merk. Klik hier voor de making-of!
 
Reclamebureau Selmore en creatief productiebureau The Ambassadors hadden de taak om de Mona producten en merkwaarden van de toetjesgigant op een speelse en verrassende manier tot leven te brengen, en zo de familiedoelgroep aan te spreken. In de televisiecommercial van de campagne, die deze week in Nederland wordt uitgezonden, zijn de originele animatie personages Sjors en Jacques te zien. 
 
Om een 3D stop motion stijl effect te creëren is er een scala aan creatieve technieken toegepast, zoals verfijnde CG licht en weergave technieken, manipulatie van de proporties van de rekwisieten en de set, en het nabootsen van levensechte lens effecten. Het is de bedoeling dat het publiek de personages gedurende het hele jaar volgt via de films met thema’s rond de seizoenen en speciale Mona puddingen, zoals de ‘Feest Pudding’ van deze maand. 
 
Deze campagne vertegenwoordigt een van de eerste tv-commercial die The Ambassadors helemaal zelf heeft geproduceerd. Het Amsterdamse bureau was verantwoordelijk voor elke fase in het creatieve proces, van de initiële personage handelingen tot het design, animatie, geluid en edit.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch